Tuesday 16 October 2012

Ronda-ronda Kuala Lumpur


Hari Sabtu lepas, aku and housemate aku plan nak jalan-jalan sekitar Bandaraya Kuala Lumpur yang besar ni. So, pagi-pagi lagi kitorang dah bangun siapkan diri. Kitorang pergi bertiga. Aku, Angah and Fieza. Cadangnya kami nak pegi Central Market pastu singgah Pudu Sentral, pastu nak pegi PWTC and last skali nak pegi Kenangan wholesale. Dapat tak agaknya pergi semua tempat ni.. hehe.. dapat pegi 3 tempat je sebab dah terlampau letih. Kenanga wholesale tu aku pegi esoknya pulak. haha.. Ok, kitorang bertiga pergi naik train. Giler kau nak rempuh jem pergi jalan-jalan kat Kuala Lumpur naik kereta cuti-cuti camni. Tak sanggup aku tau. 


Ini aku and Fieza
Mula-mula kitaorang pegi Central Market. Nak dijadikan cerita tragisnya, hujan pulak turun sepoi-sepoi bahasa pada hari kejadian. Aku and the geng redah jugak la. Nak bejalan punya pasal kan.hehe.. Aku suka sangat pegi Central Market ni sebab bagi aku tempat ni unik sangat. Aku suka tengok orang lukis-lukis potret. Tangan diorang berseni betul la. Jeles tau. Tengok lukisan-lukisan ni, sume cantik-cantik. Time ni kitorang berangan la masing-masing nak ada rumah sendiri. Tak sabar nak hias rumah ngan potret-potret yang cantik-cantik kat sana. Konon-konon la kan. Ala, biasa la berangan kan. hihi..

Tengok Pakcik yang terer giler melukis ni..Adoi.. Jelesnya..hihi





Pastu dalam hujan renyai-renyai tu, kitorang rempuh jugak sebab Angah nak sangat cari kedai bunga dekat ngan Central Market tu. Dia nak survey untuk majlis dia nanti kot. hehe.. Macam-macam bunga ada dalam kedai tu. Semuanya bunga hidup ok. Kalau korang minat nak cari bunga hidup aku suggest korang pegilah  kat area Maybank seberang jalan dari Central Market tu. Segalanya jenis bunga ada kat situ and harganya pon bebaloi-baloi. Pastu kitorang jalan-jalan lagi sampai tembus kat Pudu Sentral. Kitorang memang plan nak pegi sini sebab nak tengok kedai buku 1 Malaysia and kedai kain 1 Malaysia yang baru buka tu. Nak pergi bandingkan harga la konon-kononnya. Harga buku memang 20 persen lagi murah dari harga sebenar. Sapa peminat novel pegila beli kat kedai buku 1 Malaysia ni. Tak payah jadi ahli pon dah dapat diskaun untuk beli buku. Kedai kain 1 Malaysia pon boley tahan murahnya. Cuma tak banyak pilihan sangat la.

Pastu dah letih jalan kaki, kitorang naik train semula nak pegi PWTC. Seperti yang semua orang tahu, ada Halal Festival kat PWTC hari tu, sebab tu la kitorang beria nak datang. Dengan niat nak rasa-rasa makanan yang ada, kitorang tawaf semua dewan yang ada. Seronok gak pusing-pusing sambil makan ni tau. Nak dipendekkan cerita macam-macam booth ada kat dalam tu, ada yang memang aku dah tahu, dan banyak jugak produk-produk yang aku tak pernah dengar kewujudannya. Ramai usahawan-usahawan muda yang dah berjaya turun padang untuk tunjukkan poduk masing-masing. Salute gila ngan diorang-diorang yang dah berjaya. Aku bila lagi? Masanya akan tiba....TUNGGUUU>>>> Bai




Ini adalah Angah!

Seronoknya aku dapat bergambar ngan maskot-maskot ni..hehe

No comments:

Post a Comment