Sunday 2 June 2013

Sabturdayyyy...

Haloo.. 
Dah sebulan rasanya aku tinggalkan blog ni. Dah bersawang pon. Hehe.. Just nak share kesibukan weekend aku minggu lepas.. Hari sabtu yang penuh dari pagi sampai malam. 

Pagi..
Pagi-pagi lagi dah plan nak pergi service kereta. Malangnya kedai tutup sebab aku lupa harini cuti Agong. Adoii.. Kecewa betul! 

Tengahari
Pergi makan kenduri kat Taman Desa. Kawan aku masa sama-sama PLKN dulu yang kahwin.  Pengantin ni dua-dua dari PLKN aku dulu tau! Tapi diorang bukan bercinta dalam kem la, masing-masing dah kerja, bertemu semula dan memang ditakdirkan Tuhan jodohnya bersama. Sweet jer kan! Sebab tu la orang selalu kata yang kita takkan tahu jodoh kita ni dengan siapa selagi kita belum berkahwin. Yang bercinta 7 ke 8 tahun pon ada lagi yang putus dan tak semestinya akan kekal kan. Macam kawan aku ni, jumpa dan kenal hati budi dalam 3 bulan terus tunang dan kahwin. Itulah kuasa jodoh. 



Tahniah diucapkan, moga kalian kekal hingga hujung nyawa.

Petang
Pergi tengok Premier Class movie kat GSC Signature Garden. Macam biasalah, sebagai staff aku boleh redeem untuk tengok Premier class and Gold class kat mana-mana GSC kan. Aku tengok Fast & Furious 6. Memang agak ketinggalan la kan sebab orang lain semua dah tengok kan. Hahaha. Ape pon, movie tu memang superb.




Malam
Pertama kalinya dalam sejarah aku pergi stadium tengok bola. Pahang lawan Johor. Memang best rupanya tengok bola ni. Patut la selalu ramai jer orang bila time tengok bola kan. Penyokong kedua-dua negeri memang sangat-sangat sporting. Memang lepas ni aku akan selalu pergi tengok bola rasanya bila dah tau camna bestnya dapat tengok penyokong bersorak-sorak, lebih-lebih lagi bila pasukan mereka dapat jaringkan goal.




Separuh masa pertama memihak pada Pahang. Malangnya kemenangan ternyata milik Johor bila mereka berjaya menyamakan agregat pada separuh masa kedua dan seterusnya menggunakan kelebihan gol di tempat lawan. Jujurnya aku rasa Pahang main lagi best kot sebab serangan tak berhenti-henti dari awal sampai akhir perlawanan. Bukan sebab aku orang Pahang tau, tapi aku tengok dari mutu pertandingan antara kedua belah pasukan. Ape pon, tahniah buat Johor dan aku harap dapat tengok perlawanan akhir antara Johor menentang Kelantan.. Majulah sukan untuk negara! (tetiba)

Sekian laporan aku untuk hari sabtu yang sangat memenatkan. 

Adios Amigos..

No comments:

Post a Comment