Friday 14 June 2013

Roti Nan Cheese terbaik dari ladang!!

Hallo...

Sebenarnya dah lama dengar-dengar cerita pasal Roti nan cheese ni. Ramai yang dah share kat blog, instagram, muka buku dan sebagainya. Tapi aku baru berpeluang nak rasa minggu lepas.


Inilah kedai yang disebut-sebut tu. RSMY house of real Beriani. Masa aku n de geng sampai malam tu, boleh tahan ramainya orang. Nasib baik dapat seat untuk kami duduk. Sampai-sampai jer terus diorang datang bagi menu.





So, inilah menunya.. Aku letak kat sini eksklusif tuk korang tengok. Nanti kalau rasa nak pergi boleh terus rancang nak makan apa kan. Baik betul aku ni. 

Sebab tujuan asal memang nak makan roti nan cheese yang sedap melampau seperti yang diceritakan oleh ramai orang, kami pon sepakat nak makan roti nan cheese sorang satu. Punya lah tamak kan. Langsung tak nak share. Kami order jugak ayam Tandoori untuk melengkapkan makanan. Hahaha.. 

Service kat sini kureng sikit kot sebab lambat giler aku tunggu nak dapatkan roti nan cheese tu. Dekat sejam kot. Dah la datang memang perut tengah lapar. Tapi..tapi.. aku just positifkan diri sendiri jer la waktu tu. "Mesti sedap ni sebab dah tunggu lama ni.." Haha..


Sementara menunggu, terpaksalah amek gambar untuk menghilangkan kebosanan..hihi..


Ni peneman pada hari kejadian : Lydia & Angah
Setelah sejam lamanya menunggu, akhirnya makanan pon sampai. Sebelum aku dapat tu aku ingatkan roti nan die besar macam roti nan biasa yang selalu aku makan kat mamak depan rumah aku tu. Rupa-rupanya size roti nan cheese ni kecil sikit la kalau nak dibandingkan dengan yang biasa aku tengok tu.


Dalam hati terus cakap, kecik jer ni..kejap jer boleh habis. Aku pon rasa lah sikit roti nan cheese terbaik dari ladang ni. Bila tarik jer sepotong, cheese pon melimpah-ruah keluar dari perut roti tu..Haha.. Ayat tak boleh blah..nak gempak jer kan. Tapi serius tau, cheese die tebal dan gebu sangat. Aku gigit sikit.. Sedappppnyerrr...terus makan dengan lahapnya.. Tapi, setelah makan 3 potong, terus kenyang giler perot ni padahal tadi lapar sangat kononnya. Makan sikit dah penuh rasa perut. Masing-masing berpandangan sesama sendiri.. Sapa nak habiskan ni. Tu la, order sorang satu tadi! Nak ajak kongsi semua taknak. Hahaha.. So, untuk tak membazir kami tetap sumbat jugak semua makanan tu dalam perut. Tapi, sumpah kenyang nak mampos kot.


Cheese yang melimpah ruah..

After kenyang, kami terus balik rumah sambil urut2 perut sebab terlalu penuh. So, kalau ada sapa-sapa nak try makan roti nan cheese, aku memang rekemen untuk try makan kat sini..

Sekian...

No comments:

Post a Comment